Výročí hned tří hanáckých železničních tratí připomněly jízdy zvláštního historického vlaku v čele s parní lokomotivou zvanou Němka, který pro fanoušky železnice vypravil spolek Kroměřížská dráha. Půlkulaté výročí uvedení do provozu letos slaví trať z Nezamyslic do Olomouce, kde se vlaky rozjely v roce 1870, a o deset let mladší trať z Hulína do Kroměříže, kulaté 130. "zprovozněniny" pak má trať z Kojetína do Tovačova, na které ale pravidelná osobní doprava byla zastavena už v roce 1981. Do Tovačova nicméně celkem pravidelně míří historické vlaky, no a ze zdejšího nádraží pochází i následující záběry.
Přesněji z prvního, poledního příjezdu zvláštního vlaku do města pod Spanilou věží; předtím ho již obdivovali lidé v Olomouci, Prostějově a Vyškově. V kolejišti tovačovského nádraží se ještě před příjezdem parní lokomotivy procházely slepice. Když však stroj vyrobený za druhé světové války v Rakousku, který v Československu zůstal jako válečná kořist, ale pak sloužil i v Jugoslávii, na konečnou v Tovačově dorazil, obklopili ho mladí i staří fandové železnice i kolemjdoucí zvědavci, počet obou skupin postupně během pobytu zvláštního vlaku ve stanici narůstal. Pozornost poutali také hasiči ze sousedních Lobodic, kteří ze stařičké cisterny Tatra doplňovali do útrob mašiny vodu. Personál vlaku prodával občerstvení a také pohledy se železniční tematikou, zájemci si mohli prohlédnout historické vagony 1., 2. i 3. třídy. I když se toho více na nádraží nedělo, bohatě to stačilo, aby hodina utekla jako voda – a pak už nastal čas, kdy se Němka opět rozsupěla a vydala se vstříc Kojetínu (a také Chropyni nebo Kroměříži). Kdo měl lístky, cestoval s ní, kdo ne, jen mával od trati...
Komentáře
Okomentovat